آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد:
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: کسانی می توانند از قرآن کریم بهره ببرند که به فهم دقیق آیات بپردازند و دل آنان با مفاهیم قرآن باشد از جمله پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) که علم ما در مقابل پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) نمی از یک یم است یعنی به مانند رطوبتی در مقابل یک دریاست.

 

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که هر چیزی آفت دارد گفت: علم نیز به مانند هر چیزی آفت دارد از جمله شب نشینی ها، اختلاط با زنان، بازی با کودکان، بازی با موبایل، کلامی از ائمه اطهار (ع) که به دست مردم می رسد و بازیچه آنان می‌شود، همه اینها به گونه ای آفت علم است.

 

وی با بیان این که طلبه‌ها، کتاب‌های «آفات الطلاب و آداب الطلاب» نوشته آیت الله مجتهدی را مطالعه کنند تصریح کرد: طلبه ها باید مراقب باشند که شب و روز خود را صرف درس خواندن بکنند و علم خود را بالا ببرند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: برخی افراد علم منفصل، همراه آنهاست یعنی متصل نیست و به کتاب های خود وابسته هستند در صورتی که علم باید متصل باشد.

 

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که امروز طلبه ها گرفتار هستند عنوان کرد: طلبه کسی است که بار علم را بتواند به خوبی نگه دارد، بار علم بردن به مانند ماشین هایی که نفت و گاز حمل می‌کنند، برخی بار را سالم تحویل می‌دهند ولی برخی در طول مسیر دچار کمی و کاستی می‌شوند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب